„ПУТ ОКО СВЕТА ЗА 60 МИНУТА" У четвртак, 27.октобра 2016. године у ОШ „Надежда Петровић“ одржан је огледни час у сарадњи са нашим бившим учеником тадашње ОШ „Жикица Јовановић ШПАНАЦ“, проф. информатике и рачунарства из ОШ „Дринка Павловић“ изБеограда. Реализатори овог експерименталног часа суАнтеЧурлин, дипл. инг. електротехнике (ауторсофтвера) и Илијана Опачић, професор историје у ОШ „Надежда Петровић“, Нови Београд. „Пут око света за 60 минута“ представља само један део великог пројекта Анте Чурлина, „ГЕА“, тј. интерактивног „online” и „offline“ путовања светом. Ради се о применитзв. ДОУ-DLO („ДигиталнихОбјекатаУчења“- Digital Learning Objects) и примене ИКТ (информационо-комуникационих технологија) у савременој настави. Софтверско решење професора Чурлинаје демонстрирано у неколико београдских школа (матична школа „Дринка Павловић“, ОШ „Михајло Петровић Алас“, ОШ „Вук Караџић“, ОШ „Скадарлија“), затим у Сомбору, Бачкој Паланци, Новом Саду, а презентовано је и на међународној конференцији „Нове технологије у образовању 2016“ у Београду, у организацији British Council-a и Министарства просвете Србије.
Ученици су имали прилику да путем више„online” камера 7 континената посматрају уживо шта се у томтренуткудогађанаодређенимлокацијама.„Посетили“суЕвропу, Азију, Африку, Антарктик, тј. Ајфеловторањ у Француској, Лондон, Асуан у Египту, далеке градове Сибира (Иркутск, Анадир, Норилск), видели су дивље животиње у природи у Јужној Африци, реку Олифантс у Мозамбику, научне базе на Антарктику... Једнооднајзанимљивијихискуставабилојеукључење у једнуодсвемирскихстаницакао и директнопосматрањевременскихприликанадЕвропом путемметеоролошкогсателита.
А. Чурлин је затим активирао транслитератор хијероглифа и исписао имена ученика на древном египатском писму.
Ученицисусаинтересовањем и успешнорешаваликвиз„Игра каменова“ накрајучаса и показалидасусавеликомпажњомпратилисвеактивноститокомчаса. Чассуоцениликаовеомазанимљив и пожелелисудаобиђујошмного градова на удаљеним континентима.
Повратне информације из више школа потврђују чињеницу да ученици показују далеко већи степен мотивације, активности, меморисања података, као и интересовања за рад уколико користе интерактивни мултимедијални софтвер, у виду игре, такмичења, демонстрација, и наравно, научних изазова у настави. Час је одржан у одељењу VIII
1.